Weekendowe domowe spa

Weekendowe domowe spa

Pod koniec ciężkiego tygodnia pracy nic tak dobrze nie zrobi jak kilka chwil relaksu dla duszy i ciała. Wszystkim zapracowanym panią proponujemy „weekendowe Spa domowe”, przedstawiając kilka sprawdzonych sposobów, by wprowadzić się w lepszy nastrój i znacznie poprawić kondycje i wygląd ciała.

PIĄTEK
Po całym tygodniu pracy warto znaleźć klika chwil wyłącznie dla siebie. Nic tak nie relaksuje i nie przygotowuje ciała do dalszych zabiegów jak aromatyczna kąpiel. By stała się ona prawdziwą przyjemnością, a nie rutynową higieną warto zadbać o atmosferę w łazience. Ostre światło nie sprzyja relaksującej atmosferze, dlatego proponujemy kąpiel wyłącznie w świetle świec. Nasza łazienka nabierze innego charakteru, a my przeniesiemy się na chwilę w inną rzeczywistość.

nastrojowa świeca

Kilka sprawdzonych sposobów na kąpiel:

  • kąpiel odżywcza: litr mleka + ½ szklanki miodu,
  • kąpiel energetyzująca: klika kropli olejku grejpfrutowego,
  • kąpiel rozgrzewająca: 2-3 krople olejku cynamonowego,
  • kąpiel nawilżająco-ujędrniająca: kilka garści soli kuchennej kilka kropli oliwy z oliwek.

Kąpiel to dobry czas, by na włosy nałożyć silnie nawilżającą maskę.

Po kąpieli warto zadbać o nawilżenie i użyć dobrego balsamu nawilżającego.

Do pełnego relaksu brakuje nam jedynie dobrej książki, dobrego filmu lub przytulania przy inspirującej muzyce.

SOBOTA
Warto zadbać o dobre samopoczucie zmieniając, chociaż na dwa dni, dietę. Polecamy zatem wprowadzić do weekendowego menu więcej warzyw i owoców oraz naturalnych soków oraz ograniczyć ciężkie potrawy.

Dzień rozpoczynamy od pobudzających naprzemiennych pryszniców, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie, a dodatkowo, co powinno przekonać wszystkie Panie, fantastycznie ujędrniają.

Poranek to doskonały moment na zrobienie peelingu całego ciała. Polecamy dwa sprawdzone przepisy:

  • peeling kawowy: kofeina doda energii oraz doskonale wygładzi i ujędrni skórę. Peeling stosowany regularnie daje widoczne efekty ujędrniające i pomaga walczyć z cellulitem. Przepis: 2-3 łyżki kawy mielonej zalać wrzątkiem i odcedzić, następnie dodać kilka kropel olejku grejpfrutowego, 2-3 krople olejku cynamonowego, oliwę z oliwek. Żeby nadać peelingowi delikatniejszej konsystencji, można dodać nieco balsamu lub żelu pod prysznic;
  • peeling z soli: 3-4 łyżki soli kuchennej zmieszać z oliwą z oliwek balsamem i łyżką miodu. Miód fantastycznie odżywia, sól wygładzająca, a oliwa z oliwek nawilży i natłuści skórę.

Oba peelingi dają naprawdę spektakularne efekty.

aromatyczna kąpiel

Sobotnie popołudnie to również dobry czas na kąpiel dla stóp. Do tego celu należy wykorzystać sole mineralne, które zmiękczą i odżywią skórę stóp. Na skórki i paznokcie nieoceniona i sprawdzona jest ciepła oliwa z oliwek z sokiem cytryny. W zimie dla spierzchniętych dłoni ratunek stanowi maska z parafiny. W tym celu należy podgrzać parafinę i zanurzyć niej dłonie. Parafina powinna być ciepła, ale nie gorąca. Dobrze jest owinąć dłonie folią na około 30 min.

NIEDZIELA
Zaczynamy od lekkiego śniadania na bazie świeżych owoców.

Ostatnim elementem naszego domowego Spa będą zabiegi na skórę twarzy.

Zaczynamy oczywiście od oczyszczania.

Żeby spulchnić skórę i otworzyć wszystkie pory, należy pochylić twarz na 15 minut nad wywarem
z rumianku bądź bazyli
i. Na tak przygotowanej twarzy robimy peeling, a następnie nakładamy maseczkę oczyszczającą na bazie jabłka i miodu. Przepis: kwaśne jabłko umyć i zetrzeć na tarce, dołożyć dwie łyżki stołowe miodu i wymieszać. By zagęścić maseczkę, należy dodać drobnych płatków owsianych (jedną lub dwie łyżki według uznania). Maseczkę pozostawić na twarzy 10-15 min. Zmyć twarz chłodną wodą.

Na koniec warto zastosować maseczkę z białka. Pięknie wygładza i zamyka pory. Jedno białko ubijamy na sztywno, dodajemy sok z cytryny i nakładamy na twarz i dekolt.

Wieczorem przed snem warto odżywić skórę np. maseczką z awokado zmieszanego z oliwą
z oliwek.

wSPAniałej zabawy!

Autorka: Aneta Kolasińska, Sławice
Praca została nagrodzona w konkursie wSPAniałe 222 nagrody

Oceń artykuł
4,33 / 3 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Marta Balcerowska

Polecamy Ci również

Zobacz także